صفحه اصلی / گردشگری / دانستنی های مسافرت / مسافران هواپیما چه حقی دارند؟

مسافران هواپیما چه حقی دارند؟

 

در صورتی که برخلاف داشتن بلیت تاییدشده شرکت هواپیمایی از پذیرش مسافر به لحاظ محدودیت‌های شرکت حمل‌کننده اعم از بازرگانی، فنی یا حقیقی امتناع نمایند شرکت حمل‌کننده موظف به استرداد وجه و همچنین ارائه یک بلیت رایگان مشابه از لحاظ مسیر و کلاس پروازی می باشد.

اگر ابطال پرواز از زمان خرید بلیت تا یک هفته قبل از انجام پرواز باشد در این‌صورت شرکت حمل‌کننده موظف به پرداخت کامل وجه می باشد.

اگر ابطال پرواز از ۶روز تا ۲۴ ساعت قبل از انجام پرواز باشد، در این صورت شرکت حمل‌کننده موظف به پرداخت کامل وجه بلیت و ارائه یک بلیت مشابه با ۳۰ درصد تخفیف از لحاظ مسیر و کلاس پروازی به مسافر می باشد.

اگر باطل کردن از ۲۴ ساعت مانده تا زمان انجام پرواز انجام گیرد، در این صورت شرکت حمل‌کننده موظف به پرداخت کامل وجه و ارائه یک فقره بلیت نیم‌بهای مشابه از لحاظ مسیر و کلاس پروازی می باشد 

 

در صورتی که تاخیر پرواز بیش از ۱ ساعت تا ۲ساعت باشد باید از مسافران پذیرایی نوع ۱ شود.

در صورتی  که تاخیر بیش از ۲ساعت تا ۴ ساعت است، انجام پذیرایی مناسب حداقل نوع ۱ با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم‌کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع‌رسانی، تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن باشد

در صورتی که تاخیر در پرواز بیشتر ۴ ساعت باشد، شرکت حمل‌کننده موظف به ارائه یک فقره بلیت مشابه با تخفیف ۳۰ درصد از لحاظ مسیر و کلاس پروازی می باشد

در صورتی که هواپیما در مکانی به غیر از مقصد مسافر یا نقطه میانی (در پروازهای اتصالی مندرج در یک بلیت) توقف نماید، شرکت هواپیمایی موظف است انتقال مسافر به مبداء توسط شرکت هواپیمایی حامل را پذیرفته و کل وجه بلیت بدون کسر جرایم به مسافر پرداخت نماید

درباره amin

این مطالب را نیز ببینید!

بلندترین درخت زنده زمین

 این درخت که هیپریون نام دارد با ارتفاع ۳ متر بیشتر، رکورد درختی با نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *