خانه / روانشناسی / تست های روانشناسی / خوارکی هایی برای جلوگیری از افسرده شدن

خوارکی هایی برای جلوگیری از افسرده شدن

خوارکی هایی برای جلوگیری از افسرده شدن

نشانه های ایجاد افسردگی

بی علاقگی یا لذت نبردن از فعالیت هایی که معمولاً لذت بخش و جالب اند

قادر به انجام کارهای روزمره خود نیز نیستند.

حس خودکم بینی یا احساس گناه بیش از حد و نامتناسب

داشتن ایدۀ خودکشی به طور مکرر، خواه با نقشه یا بدون نقشۀ دقیق یا با اقدام به خودکشی.

مشکلات خواب. ممکن است به شکل بی خوابی یا پرخوابی بروز کند

آشفتگی یا کندشدن روانی-حرکتی

مشکلات اشتها که هم به شکل بی اشتهایی و کاهش وزن و هم بالعکس

مشکلات تمرکز

احساس روزانه خستگی یا فقدان انرژی

 

علت افسردگی گرفتن

از جمله علل بروز نشانه های افسردگی شدید می توان به تروما، ژنتیک، شرایط زندگی، ساختار مغز، سایر

شرایط پزشکی ، مواد اعتیادآورو … اشاره داشت.

 

انواع فلفل: 

فلفل‌ها در رنگ‌های مختلف حاوی فیبر، ویتامین آ و ویتامین ث می باشد خواص دیگر این ویتامین شامل رفع

خستگی بیش از حد و طغیان رفتار‌های عصبی و هیجانات زیاد به همراه کاهش علائم افسردگی می باشد

 

انواع توت ها: 

علاوه بر این که غنی از آنتوسیانین‌ها و پروآنتوسیانیدین‌ها هستند و برای حفظ سلامت قلب و مغز موثرند، ویتامین

ب. موجود در آن‌ها موجب کاهش میزان ترس، عصبانیت و افسردگی می‌شود.

 

سبزیجات تیره رنگ:

سبزیجات تیره همچنین با انواع التهاب‌های ایجاد شده در بدن و مغز مبارزه و افسردگی‌های شدید را درمان

می‌کنند.

 

گوجه فرنگی:

اسید آلفالیپوئیک موجود در گوجه نوعی مکمل محسوب می‌شود که به بدن در تبدیل گلوکز به انرژی و ثبات

حالات روحی کمک می‌کند.

 

گردو: 

اسید‌های چرب امگا ۳ در گردو، احتمال بروز اختلالات و بیماری‌های روانی و مغزی در این مناطق طی یک قرن

گذشته رشد چشمگیری داشته است.

 

کلم:

به گفته متخصصان تغذیه انواع کلم غنی از کلسیم است و نقش موثری در کاهش فشار خون دارد. منیزیوم

موجود در رنگدانه‌های سبز کلم بروکلی برای پیشگیری و درمان افسردگی موثر است.

 

 

مواد غذایی شدت دهنده در افسردگی

شکر:

مواد غذایی قندی همچنین می تواند التهاب را در سراسر بدن و از جمله مغز بالا ببرد و محققان دریافتند که التهاب

مغز در بیماران مبتلا به افسردگی ۳۰ درصد بیشتر می کند

 

شیرین کننده های مصنوعی:

مصرف این شیرین کننده ها مصنوعی با شدید شدن علائم افسردگی ارتباط دارد به طوری که خیلی از بیماران حتی افکار خودکشی داشتند.

 

چربی های ترانس:

همانطور که مصرف روغن زیتون می تواند خطر برخی بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد

 

غذاهای فرآوری شده:

با افزایش خطر ابتلا به افسردگی مواجه هستند و همچنین سطوح بالای استرس را در آنها می توان دید.

خوارکی هایی برای جلوگیری از افسرده شدن

 

این مطلب را نیز بخوانید:

چگونه جلوی افسردگی بارداری بگیریم؟

منبع: آوای سلامت و هنر زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *