خانه / آشپزی / خواص مواد غذایی / شیر و ماست کم چرب یا پر چرب بخوریم؟

شیر و ماست کم چرب یا پر چرب بخوریم؟

شیر و ماست کم چرب یا پر چرب بخوریم؟

شیر و ماست کم چرب یا پر چرب

بی‌های پخش شده امکان داردبر سلامت قلب متأثرند ولی چربی‌های اشباع شده نسبت به نوع غیر اشباع

(موجود در روغن‌های گیاهی، آجیل، دانه‌ها و ماهی‌های چرب) فواید بیشتری دارند و احتمال خطرابتلا به بیماری

های  قلبی را پایین می اورد.

اولویت لبنی شما چه شیر پرچرب باشد چه کم‌چرب، می‌توانید آن را قسمتی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل

بدانید. اگر شما در شرایط خوبی قرار دارید و لبنیات پر چربی مثل شیر، ماست و پنیر را که فکر می‌کنید طبیعی‌تر

هستند، برمی گزینید، کنترل مقداری که مصرف می‌کنید الزامی می باشد.

 

با اینکه تفاوت بارزی میان تأثیر شیر‌های پرچرب و کم چرب بر سلامتی موجود نمی باشد پیشنهاد می کنیم که

نسخه کم چرب شیر و ماست را به همراه مقداری از پنیر دو درصد چربی (مانند چدار و موزارلا) به عنوان

انتخاب‌های اصلی روزانه استفاده کنید. زیرا چربی بیشترین کالری متراکم را در مواد غذایی دارا است، خوب است

  سالم‌ترین منابع چربی، مانند آجیل، دانه‌ها، آوکادو، و زیتون و روغن‌های ممکن است بشنوید

که محصولات لبنی کم‌چرب به شدت پردازش شده می باشند و به آن‌ها مواد افزودنی و شکر اضافه می‌ افزایند،

اما این  صحیح نمی باشد و  به آنچه که می‌خرید بستگی دارد.

شیر کم چرب و شیر کامل دارای مقدار یکسانی شکر (۱۲ گرم در هر فنجان) می باشند. مواد تشکیل دهنده پنیر کم چربی نیز همانند پنیر از شیر کامل می باشد.

حواستان باشد همیشه باید برچسب روی مواد غذایی برای اطلاع از مواد افزودنی آن مطالعه کنید.

 

شیر و ماست کم چرب یا پر چرب بخوریم؟

مهم ترین خواص شیر

کلسیم که نقش مهمی در شکل ‌گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها ایفاد می کند،

از مهم‌ ترین ترکیبات داخل در شیر است.

فسفر که برای بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بدن و فعال کردن آنزیم‌ها ضروری است و در رشد.

و ترمیم بافتی دخالت می نماید، در میان املاح موجود در شیر حضور داشته و به غیر از آن، سدیم و پتاسیم که

در تنظیم اسیدی و بازی بودن سلول‌ های بدن نقش ایفا می کنند، با خوردن شیر دریافت می ‌کند.

 

این مطلب را نیز بخوانید:

پوست صاف و تمیز با شیر

منبع: مجله سلامت

همچنین ببینید

سنگدان مرغ بخوریم یا نه

میزان آهن سنگدان و دل مرغ تقریبا با گوشت آن برابری می‌کند، ولی بسیار پرچرب بوده و به‌یژه سنگدان کلسترول زیادی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *