خانه / پزشکی / فایده پیاده رفتن برای سالمندان

فایده پیاده رفتن برای سالمندان

تاثیر پیاده روی بر سلامت جسمی سالمندان

– بهبود گردش خون:

فشار خون و غلظت خون از شایع‌ترین بیماری‌های دوران سالمندی است. این مساله می‌تواند منجر به بیماری قلبی، دیگر بیماری‌های شده و خطر حیاتی برای سالمند داشته باشد. محققان دانشگاه تِنِسی دریافته‌اند که پیاده‌روی، گردش خون را بهبود می‌دهد و مزایایی مانند کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را به همراه دارد.

– متوقف کردن کاهش توده استخوانی و تقویت عضلات سالمند:

کمبود توده استخوانی ممکن است باعث شکستن سریع و آسان استخوان‌ها شود. افراد مسنی که در خطر پوکی استخوان هستند، برای حفظ توده‌های استخوانی در سنین پیری، باید ورزشکنند. 

کاهش توده عضلانی، یک امر طبیعی در دوران سالمندی است، اما با ورزش کردن به طور مرتب، کاهش توده عضلانی، ثابت و یا متوقف می‌شود. به علاوه پیاده‌روی باعث تقویت پا‌ها و ناحیه شکمی می‌شود.

– افزایش تعادل جسمانی:

لیز‌خوردن و زمین‌خوردگی، در میان افراد سالخورده شایع است. این امر غالبا در نتیجه فقدان استحکام استخوان لگن و کاهش تعادل بدن، ایجاد می‌شود. پیاده‌روی، استخوان لگن، شکم و بسیاری از عضلات را درگیر می‌کند که با هم فعالیت کرده و به حفظ تعادل بدنی فرد کمک می‌کنند.

• افراد سالمندی که خواهان زندگی شاد، سالم و طولانی‌تری هستند، باید در نظر داشته باشند که پیاده‌روی، خطر مرگ را کاهش می‌دهد.

محققان در مطالعه خود دریافتند سرعت پیاده روی نقش مهمی بر افزایش میزان تاثیر این فعالیت بدنی دارد. 

افراد مسنی که سریع تر از حدود ۵ کیلومتر در ساعت پیاده روی می کنند ۵۰ درصد کمتر از کسانی که با سرعت آهسته تر از ۳ کیلومتر در ساعت راه می روند، مبتلا به بیماری قلبی می شوند. 

بعلاوه کسانی که روزانه به طور میانگین هفت بلوک پیاده روی می کنند، در مقایسه با افرادی که پنج بلوک یا کمتر راه می روند ۴۷ درصد کمتر در معرض بیماری قلبی قرار دارند. 

منبع:شما نیوز،عصر ایران

همچنین ببینید

تمام دانستنی های حجامت

تا 12 ساعت بعد از حجامت از مصرف لبنیات مانند شیر، خامه، کره، پنیر، بستنی، ماست، دوغ، کشک و غذاهای ترش مزه خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *