قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / روانشناسی / رسیدن به آرامش ذهنی با نفس کشیدن

رسیدن به آرامش ذهنی با نفس کشیدن

همه ما در زندگی روزمره دچار اضطراب های گوناگون هستیم و در فضای کار و دانشگاه نمی توانیم اونظور که باید ارامش داشته باشیم و تمرکز کنیم ،این استرس ها باقی می مانند و اضطراب ها بیشتر می شود چون آنها تخلیه نشده اند یکی از بهترین کارهای تخلیه از طریق نفس است ما می توانیم در صد ثانیه به یک ارامش خوب برسیم.

خوبی این تمرین اینه که می توانید در هر فضایی آن را انجام دهید و محدودیتی در باره تکرار آن ندارد .

شروع می کنیم

-یک نفس بکشید سعی کنید نفس عمیق بکشید کمی صبر کنید سپس نفس خود را بیرون بدهید سعی کنید طول مدت نفس کشیدن و بیرون دادن نفس خود ۴ ثانیه شود البته کمی در بین نفس کشیدن و نفس بیرون دادن صبر کنید این کار را دو بار تکرار کنید در دفعه بعدی این نفس را دو برابر می کنید یعنی ۸ ثانیه اینکار طول بکشد،مجدد اینکار را دوبار انجام می دهید .

سپس در مرحله آخر شما در ۱۲ ثانیه اینکار را می کنید،اینبار سعی کنید طول مدت نفس کشیدن شما طولانی تر باشد و همچنین کمی بیشتر مکث کنید بیشتر هوا را در ریه ها نگهدارید سپس مجدد هوای داخل ریه ها را بیرون بدهید.

بعد این تمرینات می بینید که احساسی خیلی مطلوب تر داریم،احساس آرامش و آسایش ذهنی است

این آرامش و آسایش ذهنی می تواند در ساعات کاری،درسی به ما خیلی کمک کند چون ما به آرامش بیشتری رسیده ایم.امدیرواریم این تمرین را هر روز انجام دهید ،شما می توانید برای اینکار چشمتان را ببندید.

درباره ی amin

مطلب پیشنهادی

زن محکم چه نشانه هایی برای شناخت دارد

زنان محکم مزایایی برای همسران خود دارند و مشکلاتی برای خودشان،مزیت این است وقتی با یک زن محکم ازدواج کنی مشکلاتش را سعی می کند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *