قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / سبک زندگی / نان ها و غلات مورد نیاز در زمانی که بارداریم

نان ها و غلات مورد نیاز در زمانی که بارداریم

متخصصان تغذیه برای یک خانم باردار در دوران بارداری مواد غذایی را در ۶ گروه تقسیم می کنند:نان،غلات،میوه،سبزی،لبنیات،پروتئین و مواد متفرقه و مواد ممنوعه بارداری

نان و غلات

شامل نان،برنج،ذرت،ماکارونی،رشته و برای خانمی که دارای bma طبیعی است باید ۷ تا ۱۱ واحد از این مواد را در ۲۴ ساعت میل کند.شما یک واحد را نصف یک لیوان در نظر بگیرید ،اگر برنج باشد هر لیوان برنج پخته ۲ واحد می شود،اگر ذرت به همین روال

نان هم اندازه ۱۰*۱۰ یک واحد است،حتما باید در کیفیت انتخاب این مواد دقت کنید

نان سنگک تقریبا نان سالمی است ،نان های سبوس دار خیلی خوب می باشد،نان های ساندویجی به دلیل ایجاد یبوست توصیه نمیشود.سعی کنید از نان های خالص استفاده کنید بدون داشتن افزودنی و یا مواد داخل نان مثل نان خرما که مواد دیگری غیر نان وجود دارد.

سعی کنید در مصرف انواع غلات تنوع داشته باشید همچنین سعی کنید بیشتر نان سنگک بخورید ولی ما بقی نان ها هم در جیره غذایی بگذارید، چون هر طعمی که مادر باردار می خورد و دوست دارد جنین هم به همین صورت از این طعم علاقه مند می شود.

اگر شما از انواع خوردنی ها داشته باشید در برنامه تون،علاوه بر فایده ای که از نظر مواد غذایی بهتون می رساند از نظر اینکه بچه شما بچه بهانه گیری نیست و همه غذاها را می خورد خیلی به خودتون بعدا کمک می کند.

منبع:مادرشو

درباره ی amin

مطلب پیشنهادی

ساعت مناسب برای غذا خوردن زمان رژیم

در طول شب قضیه متفاوت می شود،بدن نیاز به انجام کاری ندارد و همه انرژی خود را صرف ترمیم بافت های خود می کند بخاطر همین می گویند بهتره سحر خیز باشیم و در شب فقط استراحت کنیم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *