قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / آشپزی / روش های آسان و راحت برای لاغری

روش های آسان و راحت برای لاغری

به محض اینکه غذا خوردن را شروع می کنید حدود ۲۰ دقیقه طول میکشه تا احساس سیری بهتون دست بده به وسیله فریب ذهنی میشه کارهایی انجام داد که زودتر به ۲۰ دقیه برسیم

مثلا موقع غذا خوردن به مدت یک دقیقه وقفه بندازیم و چیزی نخوریم

خوردن غذا در بشقاب کوچکترباعث میشه که مغز به صورت ناخوداگاه تصور کنه مثل همیشه غذا خورده،استفاده از لیوان های باریک هم به همین شکل عمل می کند.

مغز فقط با خوردن غذا تحریک نمیشه بلکه تمام مراحل آماده سازی غذا تحریکش می کنه بنابر این اگر غذا رو خودتون تهیه کنید زودتر احساس سیری می کنید

توصیه هایی برای لاغری

موادی که با صدمه زدن به دستگاه گوارش باعث افزایش وزن شما می شوند عبارتند از

انواع نوشابه،الکل،شکر،شیرینی های قنادی ها،غذاهایی که با روغن جامد پخته می شوند،خامه،سرشیر،قهوه،شکلات،بستنی ،ماکارونی،جگر،چای سیاه این موارد را کمتر مصرف کنید

آهسته غذا بخورید و غذا را به طور کامل بجوید

اگر زیاد فست فود مصرف می کنید رستوران هایی بروید که غذای کم چرب درست می کنند ،بجای سس سفید از سس قرمز استفاده کنید

اگر یک ساعت بیشتر بخوابید ماهانه نیم کیلو بیشتر وزن کم می کنید

برای اینکه چربی های بدن کم بشه استفاده از پروتئین ،امگا ۳،اسید های چرب ،ضروری است،وقتی پروتئین بیشتری مصرف می کنید زودتر سیر می شوید و دیرتر گرسنه می شوید و کمتر میان وعده می خورید،پروتئین به ماهیچه سازی کمک می کند،پروتئین باعث میشه بدنتان گرمای بیشتری تولید کنه و همین افزایش گرما باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید ،پس بیشتر لاغر می شوید

پروتیئن ها عبارتند از قارچ،تخم مرغ،غلات،گوشت،مرغ پروتئین ها مثل چربی ها در بدن ذخیره نمی شود

صبحانه نخوردن باعث چاقی می شود

در صبحانه خوردن بجای مصرف شیرینی و بیسکوییت پروتئین و لبنیات مصرف کنید با اینکار ۶۵ درصد بیشتر از بقیه وزن کم کنید

مصرف نوشابه باعث می شود ماهانه یک کیلو وزن اضافه کنید بجای نوشابه از آب،چای سبز،یا لیموناد استفاده کنید

تحقیقات نشان داده افرادی که دو وعده در روز میوه می خورند نسبت به افرادی که یک وعده مصرف می کنند وزن کمتری دارند اگر میوه را قبل از غذا مصرف کنید کالری مصرفی ۱۵ درصد کاهش پیدا می کند

فیبر

فیبر باعث می شود شما ۳۰ درصد بیشتر کالری مصرف کنید،فیبر در حبوبات ،میوه ها و سبزیجات وجود دارد،قبل از خوردن غذا سالاد مصرف کنیدخوردن آنها به همراه غذا تاثیر ندارد باید قبلش مصرف کنید

کاهو

اگر می خواهید به همراه غذا چیزی بخورید که لاغر کنید کاهو میل کنید باعث میشه معده با چیزی پر بشه که کالری کمی دارد و از اضافه وزن جلوگیری می کند

نان

نان هایی که سبوس بیشتری دارند جایگزین نان لواش کنید مثلا سنگک یا بربری

منبع:کانال پارسی کا

درباره ی amin

مطلب پیشنهادی

تند غذا خوردن چه مشکلاتی ایجاد می کند،چطوری تند غذا نخوریم

تند غذا خوردن باعث می شود مغز فرصت کافی برای اینکار پیدا نکند در نتیجه فرد دچار پر خوری شود و مصرف کالری تا حد قابل توجهی افزایش دهد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *