قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / اطلاعات عمومی / مصرف زیاد ویتامین ها چه ضرری دارد

مصرف زیاد ویتامین ها چه ضرری دارد

احساس خستگی می کنیم قرص آهن می خوریم،گرفتگی عضلات داریم می ریم سراغ قرص های منیزیم ،یکم احساس بی حالی می کنیم ویتامین سی می خوریم فکر می کنید هر چقدر بیشتر ویتامین مصرف کنیم بهتره؟

باید دلیل منطقی برای مصرف هر ویتامین وجود داشته باشد و به توصیه پزشک استفاده بشه

ویتامین چیست

ویتامین ها ترکیبات عالی هستند برای بخشی از سوخت و ساز مواد غذایی و اعمال حیاتی بدن ظروری اند در حالی که بدن آنها را نمی سازد اما هرکسی نباید به تشخیص خودش ویتامین مصرف کند .

عوارض مصرف زیاد ویتامین

ویتامین ها همیشه دوست ما نیستند گاهی وقت ها مصرفشان بی فایده است و با ادرار دفع می شود ،اگر دفع هم نشوند مصرف بیش از اندازه شما می تونه به ما آسیب بزند مخصوصا ویتامین های محلول در چربی مثل آ،دی،ای که سوخت و سازشون در کبد اتفاق می افتد و اغلب باعث می شوند که کبد چرب بشود این ویتامین ها نسبت به ویتامین های محلول در آب یعنی ب و سی ممکنه ضررشون بیشتر باشد

ویتامین های محلول در چربی در بافت های بدن باقی می ماند و با مصمومیتی که ایجاد می کنند ممکنه باعث ریزش مو،کاهش وزن و حتی مشکلات پوستی بشن یعنی درست بر عکس چیزی که ما انتظارش را داریم

جالب بدانید وقتی ما بیش از اندازه نیازمنان ویتامین های مثل آ و ای مصرف کنید ممکنه مبتلا به بیماری هایی مثل سرطان بشوید

مصرف مکمل هایی که کلسیم زیاد دارد می تواند گرفتگی رگ ها را تا ۲۲ درصد بالا ببرد

مصرف اشتباه ویتامین سی می تواند سنگ کلیه ایجاد کند

اگه مصرف کننده این ویتامین ها کودک،سالمند و یا مادر باردار باشند شرایط حساس تر می شود و باید ویتامین ها حساب شده تر مصرف شود

رژیم غذایی ما به شکلی است که فیبر و کربوهیدرات بالایی دارد و میزان پروتئین های حیوانی مثل گوشت کمه بنابر این همه ما با کمبود آهن،روی و ویتامین دی مواجه هستیم

زنان به دلیل قائدگی شرایط بدتری را نسبت به آهن دارند ولی باز دلیل نمیشه که آهن بدنتان کم باشد و نیاز به مصرف قرص داشته باشید ،زیاده روی در مصرف آهن می تواند باعث بزرگ شدن کبد بشود،درد شکمی ایجاد کند و ریتم قلبتان را بهم بزند .

اگر آزمایش دادید و پزشک مصرف ویتامین تجویز کرد حتما به زمان مصرف و ترکیب ویتامین ها با دارو ها دقت کنید مثلا مولتی ویتامین ها را همراه به صبحانه مصرف کنید تا بهتر جذب شود و کلسیم همراه با مولتی ویتامین که داخلش آهن یا منیزم داره مصرف نکنیدچون باعث عدم جذب آهن می شود

در خیلی از موارد نیازی به مصرف ویتامین ها نیست و میشه کمبود ویتامین ها را روش های کم خطر تری مثل مصرف مواد غذایی جبران کرد

درباره ی amin

مطلب پیشنهادی

خوردنی های طبیعی کاهش دهنده قند خون

اگر در معرض دیابت قرار دارید و می خواهید قند خونتان اصلاح شود نوع تغذیه خود را اصلاح کنید و از مواد غذایی کاهنده قند خون استفاده کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *