قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / سبک زندگی / چکار کنیم که سحر خیز بشیم

چکار کنیم که سحر خیز بشیم

خودتان می دانید که دیر پاشدن علاوه بر ضرر هایی که به بدن ما می رساند باعث می شود ما در کارهایمون وقت و انرژی کافی را نداشته باشیم و با موفقیت فاصله شدیدی بگیریم

برنامه برای صبح

شب موقع خواب یک جایزه برای صبحتان بگذارید،مثلا اگه صبح زود پاشدن یه فیلم باحال ببینم یا اینکه صبحانه برم بیرون،اینجوری صبح با کلی انرژی بیدار می شوید

رختخواب

وقتی بیدار شدید سریع از رختخواب بلند بشید و بگویید صبح بخیر و کمی ذوق خودتان را بکنید،روزتان را با شادی شروع کنید

ساعت زنگدار بگذارید

ساعت کوک کنید و نزدیک رختخواب نگذارید در یک فاصله دور بگذارید که با طی کردن این مسیر برای ساکت کردن ساعت خواب از سرتان بپرد،اینجوری دیگر به رختخواب برای خواب مجدد بر نمی گردید

روز های تعطیل

اگر در روز های تعطیل که وقت زیادی دارید بیشتر بخوابید،مشکلی در همان روز پیش نمی آید مشکل از آنجا شروع می شود که ساعت خواب بدنتان تغییر می کند و روزهای بعدی به مشکل شدید روبرو می شوید

کوک کردن آلارم

سعی کنید آلارم گوشی تان را یکبار نگذارید و در فاصله های مختلف بگذارید که اگر بار اول افاقه نکرد بار دوم حتما پا می شوید،یکبار بیدار شوید ساعت بدنتان تا حدودی تنظیم می شود

زنگ گوشی تان را موسیقی بگذارید که با استرس بیدار نشوید و به آرامی بیدار شوید و از زنگ گوشی لذت ببرید

قهوه و چای

برخی از نوشیدنی ها مثل قهوه ۱۲ ساعت طول می کشد تا اثرش در بدن از بین برود بهتر است قهوه را قبل خواب نخورید و از عصر به بعد به مواد غذایی که میل می کنید دقت کنید

دوستان و خانواده

از دوستان یا خانواده کسی که برایش مهم هستید بخواهید صبح زود بیدارتان کند،مکالمه هر چقدر کوتاه شما را کامل بیدار می کند

ورزش کنید

تا چایی آماده شود به مدت ده دقیقه ورزش کنید

صبحانه چای یا قهوه بخورید تا شمارا سر حال کند

ساعت خواب

ما نیاز به ۸ ساعت خواب داریم سعی کنید ۸ ساعت قبل ساعتی که می خواهید بیدار شوید به رختخواب بروید بهتر است قبل ساعت ۱۲ به خواب رفته باشید چون خواب سر شب قابل مقایسه با کیفیت خواب بعد ساعت ۱۲ نیست ،دیر بخوابید روز بعدی خسته خواهید بود حتی اگر ۸ ساعت هم بخوابید خواب خوب محسوب نمی شود

خستگی در طول روز

اگر تازه سحر خیز شده اید مطمینا در طول روز مدام خواب آلود هستید،این طبیعی است و چند روز به همین مموال بگذرد دیگر خواب آلود نخواهید شد،بهتره صبح با یک لیوان نوشیدنی گرم خود را استقبال کنید و در طول روز یک چرت کوتاه بزنید تا بدنتان سرحال شود

منبع:نمناک

درباره ی amin

مطلب پیشنهادی

جلوگیری از مکیدن انگشت کودک

اگر کودکتان انگشتان خود را می خورد بدترین کار این است که با او دعوا کنید اینکار باعث افزایش این حرکت می شود،بهتر است کودکتان را سرگرم کنید با نقاشی کشیدن و یا بازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *