قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / روانشناسی / چکار کنیم زود خوابمان ببره

چکار کنیم زود خوابمان ببره

فیلم نگاه کنید

درسته که فیلم نگاه کردن و تماشای صفحه نمایش باعث می شود به خوابتان صدمه بزنید ولی برخی مواقع ذهن ما به حدی درگیر است که تنها با فیلم نگاه کردن ذهنتان از َآن مسئله فاصله می گیرد

چشم بند بزنید

اینکه نوری به چشمتان نرسد خیلی مهم است اگر اتاق خوابتان جوری است که تاریک است حتما باز کاملا چشمتان را ببندید چون حتی کمترین مقدار نور باعث می شود خوب نتوانید بخوابید،اگر چشم بند ندارید یک پارچه را کمی گرم کنید و روی چشمانتان موقع خواب بگذارید

پاهایتان را بیرون یگذارید

بیرون نگهه داشتن پاها باعث می شود که زودتر به خواب بروید

نوشیدنی گرم

یک لیوان شیر عسل گرم قبل خواب بخورید تا بتوانید خوب بخوابید

کاری انجام بدهید که بدتان می آید

اگه از وقت خوابتان گذشته است و هنوز نتوانسته اید بخوابید کافی است کاری را انجام دهید که حوصله شما را سر می برد،وقت خود را در رختخواب هدر ندهید سعی کنید بلند بشید و به کارهای که دوست ندارید مشغول بشوید

مغزتان را خالی کنید

اگر چیزی در ذهنتان دچار بی خوابی کرده است و ذهنتان درگیر شده است،اینکه فکر کنید باید سریع از ذهنتان بیرونش کنید اشتباه است،سعی کنید برای آن روی کاغذ راه حل یاد داشت کنید،سعی کنید قسمتی یا تمام این درگیری را حل کنید تا ذهنتان آرام شود سپس بخوابید،با پشت گوش انداختن ذهنتان آرام نمی شود

روی خودتان کار کنید

شروع کنید به شل کردن اندام هایتان از نوک پا سعی کنید شل کنید تا دستانتان ،مثلا بگویید دست چپ من بگیر بخواب و روی آن تمرکز کنید تا شل شود

بدنتان را بکشید

شروع به کشیدن پاهایتان کنید سعی کنید با کشیدن پاها و کمرتان بدنتان را از استرس رها سازید،سعی کنید عضلات کمر و پاهایتان را بکشید تا خستگی آنها از بین برود

آهنگ گوش کنید

برای آرامش ذهنتان یک آهنگ ملایم قبل خواب گوش بدهید تا ذهنی آرام به رختخواب بروید،سعی نکنید آهنگ با صدای بلند و تند گوش دهید که کار خراب می شود

کتاب بخوانید

سعی کنید چشمانتان را خسته کنید با نور کم شروع به خواندن کتاب کنید نیاز نیست کلی کتاب بخوانید مطمین باشید سریع خوابتان می گیرد

محل خواب

محل خواب خیلی مهم است سعی کنید جایی را انتخاب کنید که صدای اطراف مثل ماشین ها اذیتتان نکند و یا صدای کوچه و نور همسایه ها و نور خورشید مزاحمت برای شما ایجاد نکند

سعی کنید دمای اتاق خواب را مناسب کنید دمای مناسب برای هر کس متفاوت است اگر گرمتان است اتاق خنک کنید و اگر سردتان است از پتو بیشتری استفاده کنید

مغزتان را گول بزنید

فکر کنید خسته اید به خستگی فکر کنید بگذارید مغزتان باور کند خسته است پلک هایتان را سنگین کنید بدنتان را شل نگهه دارید،شروع به خوابیدن کنید

منبع:برترین ها

درباره ی amin

مطلب پیشنهادی

رفتار مردها وقتی همسر خود را دوست ندارند

رفتار خانم ها و آقایان با هم تفاوت هایی دارد اما برخی از آقایان رفتار هایی را از خودشان بروز می دهند که با هیچ بهانه ای قابل توجیه نیستند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *